18.9.09

Tõde Soome keeles


Hassua kivaa totta himalaisele
Kirjoittan tämän hassulla "suomieesti" kielellä ja minusta tuntuu, että
se ei haitta sua yhtään... :)
Sinun toinen, neljäs, kuudes, seitsemäs totuus ovat minunkin totuuttani,
voisin ne kopioida ja laittaa tänne, mutta haluaisit kuulla lisää...

Olen tunneihminen. Kun rakastan-niin rajattomasti, jos pelkään - niin paniikkikohtauksen asti
Viihtyn kotona. Voin kahvikupposen vieressä, omassa olossa, selailla tuntikausia lehtiä. En pitää ovikellon äänesta
Rakastan istua kahviloissa, tutkia ihmisiä, ihmetellä ohikulkioita. Sovin treffit aina kahviloihin
En osa ajaa autoa. Vällilä ajattelen, että tarvin kuskin mutta en ajattele koskaan, että tarvisin ajokorttia
Tykkään vanhasta, naarmuisestä ja kuluneestä. Talot, huonet, huonekalut saa olla vinksin vonksin, ei haittaa

Tuhlaan liikaa raha vanhoihin vaateisin, laukkuihin, kengin. Minulla on hillitön halu pelastaa kaikki maailman vintage vaatet. Yritän tukahduttaa himonsa, mutta riipuvainen olen
Minulla on huono tapa ensin puhua ja sitten vasta ajatella
En pitää kun ihmisiä luokitellan ammatin, tittelin tai gradun perusteella. Pysyn kaukana "careerist" henkilöistä
Olen ujo, ahdistun esittely ja kättely jonoissa, tunnen oloni epävarmaksi isojen ihmisjoukkojen edessä, puhuttelen tuntemattomia katulla vaan "kriisi" tapauksissa
Minulla on helppo naura omille kömmähdyksille, enkä voi vastusta hienoa pureva ironia
Pyydän nöyrimmin anteeksi kirjoitusvirheitä... nämäkin on totta :)